söndag 2 oktober 2011

inte riktigt höst den här helgen

Micke kom hem fredag kväll. Med presenter till både mig och Simone. Mycket trevligt att ha honom hemma igen tycker jag. 
Vi vaknade upp till en lördag helt täckt av vit ogenomtränglig dimma. Jag svor och grämde mig lite över det kassa vädret. Sen som genom ett trollslag omvandlades vädret och blev...  Sommar... T-shirt varmt. Alla uteserveringar fyllda till brädden. Folk ute på promenader. Very very nice. Kan man få lite fler dagar som så kanske det kompenserar för den värdelösa Augusti. 
Vi träffade upp Carolina, Roger och Alice. Och eftersom vi inte fick plats på en enda uteservering så blev det lite bänkhäng istället. 


Sim har blivit förkyld och var riktigt ynklig lördag eftermiddag och kväll. På Söndagen blev det lite bättre och vi tog en tur till Grimmered för att säga hejdå till mormor som åker hem på Tisdag. Full rulle hela kvällen med klättring på möbler, plocka blommor och bli kastad upp i luften. Hon hade ingen aptit på att äta mat, antagligen på grund av förkylningen tänkte jag. Men det var inga problem att sätta i sig parmesan och chokladglass så jag vet inte riktigt hur det där hänger ihop. Jag hann med en första joggingtur efter Lidingöloppet och vi hade en allmänt trevlig kväll. Sim var så uppe i varv när vi kom hem att det tog henne två timmar att somna. Puh.
Läsa bok med sjuk bebis
Äta glass med inte alls lika sjuk bebis

Inga kommentarer: