söndag 3 juni 2012

Junihelg

mindre sjuk och mindre varmt den här helgen. Jag hostar fortfarande, alltså ingen simmning, springning eller annan träning. Men ändå en väldigt bra helg. 
Fredag, frustrerande dag på jobbet då inget riktigt funkade som det skulle. Men resultatet var att jag var hemma i bra tid (eftersom det ändå inte gick att jobba). Vi lagade pasta med pesto, drack vin och tittade på TVserier på datorn. 
Lördag morgon startades med en sedvanlig helgfrukost, innehållande både vattenmelon, ägg, hembakat bröd och Mumin. Sen, istället för vår initiala plan att gå på stan bestämde vi oss för en utflykt till södra skärgården. Soligt, men blåsigt och rätt kyligt. Men jättefin tur och jättefina öar. Vi besökte Vrångö och insåg att det finns massa mer ställen att se. Men häng på lekplats, promenad rund ön och plocka snäckor på en hel öde strand var en del av aktiviteterna. 
Söndag åkte Micke och Simone iväg till Lysekil och jag stannade hemma för att jobba. Blev inte sådär jättemycket jobbande. Men istället en tur med Ewa på stan. Sträckte sig till en heldag med både kaffe, shopping och pizza. Jag hittade massa snygga grejer (som vanligt när jag går med Ewa) men nöjde mig med att köpa T-shirt. (Men jag kan säga, Ewa, att jag fortfarande funderar både på väskan och klänningen, rätt sugen, speciellt på väskan tror jag). På kvällen var vi på middag hemma hos Josefin. Det blev en väldigt trevlig kväll trots att Sim var lite trött. Men som belöning så somnade hon på en kvart sen. 
Pesto (och apelsin)
Lördagfrukost
Vrångö
NU GÅL VI DÅ

Kaffe på NK 
Och by the way så blommar rhododenronen i Näckrosdammen
Nu är vi inne på efterrätten

Inga kommentarer: