söndag 17 juni 2012

vi gjorde lika mycket på en söndag som vi i vanliga fall gör under en hel helg

idag har vi lekt med en fontän. Nästan en timme. Hur roligt som helst. Man smyger upp mot fontänen väntan på att den exploderar med vatten och sen springer skrikande därifrån. Till och med Simone tyckte det var roligt. Vi har även varit på Grimmered och ätit jordgubbar med vispgrädde (jag), en hel kastrull potatis (Simone) och umgåtts med mina föräldrar. Promenerat på stan, druckit kaffe och ätit croissanter. Tittat på fina blommor och gröna blad i palmhuset, grävt lite i sanden och åkt kana. Och jag har köpt ett par skor. En helt godkänd helg. 
Kunde inte riktigt låta bli
Trädgårdsföreningen är ett bra ställe

Där man kan kolla på plantor och vattenväxter
Posera på bänkar
Och springa det snabbaste man har
Och ja, posera på bänkar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Buty super i helgen tez tycker jag. Pussar mamma

Anonym sa...

De här spontana stadspromenaderna blir ofta väldigt bra tycker jag. Fina bilder blev det också.
/Micke