fredag 29 juni 2012

ridläger!

Jag har varit på ridläger Torsdag till Fredag. Inget sådant roligt som jag var på när jag var liten. Sådant där man sov över, red hur mycket som helst, åt ostbågar och hittade på roligheter på kvällarna. Men ändå sådant att jag fick skolka från kontoret två dagar och rida en hel del. Tillräckligt för att få muskelvärk och väldigt roligt iallafall. Mest fokus på hoppning, både inne på bana och ute med roliga terränghinder. Rätt intensivt och lärorikt. 
Jag hade väldigt gärna ridit lite mer än en dag i veckan. Men för det första är det dyrt som as. Och för det andra så tar det ju en del tid. Men jag är väldigt glad att jag började igen. Nu blir det tyvärr lite uppehåll då jag ska iväg till hösten. Men det kanske finns möjlighet i Warszawa också. Annars kommer jag helt klart återkomma till nästa termin.  
Hästar i hagen

Mer hästar i hagen. Hästar är för övrigt ännu svårare att fotografera än barn. De är i princip ALDRIG stilla. 

Hästen jag red. Heter Diadora och är sjukt stor. Skojar inte. Högre än mig över ryggen. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina hästbilder, ger dem personlighet. kan tänka mig att det är svårt att fota dessa djur, kräver nog en viss känndeom om hur djuren funkar. Får hänga på någon gång och fota när du rider så att du får några bilder med dig på hästarna.
/Micke