onsdag 15 augusti 2012

män som jobbar

fick hjälp med att byta däck på min motorcykel i eftermiddags. Mycket mycket snällt. Antagligen borde det vara förbjudet att äga saker som kräver pyssel när man är rätt så ointresserad av att skruva, kolla olja och lära sig vart alla vajrar leder. Men det är ju roligt att köra. Och tur att det finns människor runt omkring som hjälper mig snällt. Även om Sammis varning om att det kan vara halkigt att köra på nya däck skrämde upp mig såpass att jag krypkörde upp i sjuttio. Hade nog en något fundersam bil bakom mig. 
Och för övrigt var jag på bio igår. Ewa styrde upp allt. Jag kom fem minuter innan filmen började och fick en biljett och popcorn. Mycket bra att gå på bio. Speciellt på det här viset. Och Dark Knight Rises var också mycket bra. Även om jag tycker nog att den förra filmen var snäppet bättre. 


Inga kommentarer: