fredag 31 augusti 2012

sista dagen i min garderob

sista dagen på kontoret nu, sista timmarna faktiskt. Sen bär det iväg på äventyr. Först till Warszawa, sen redan från 10 September ska jag tillbringa två veckor i Bergamo, Italien. Verkar lite som det blir mer resande än jag egentligen hade tänkt. Men vi kan nog anpassa oss till det också. Ska bli väldigt roligt i vilket fall som helst. Även om jag nu för tillfället balanserar en del på skräckblandad glädje.

Och på det så vet jag ju inte riktigt vad som händer när jag kommer hem i Januari. Jag utgår rätt mycket från att mitt gamla jobb inte finns kvar. Och det är egentligen så att jag inte vill gå tillbaka till det heller. Jag har lite andra grejer på gång. Så vi får se om det löser ut sig till nästa år.

Update:
Vad skumt det känns att säga hejdå till alla kollegor. Typ som skolavslutning. Jag ska bara vara borta i tre månader. Men eftersom företaget befinner sig i en så väldigt föränderlig fas vet jag inte vilka som kommer vara kvar när jag kommer tillbaka. Om vi ens kommer sitta på samma ställe, eller om företaget kommer finnas kvar överhuvudtaget.

Inga kommentarer: