måndag 27 augusti 2012

(nästan) sista helgen med gänget

Blandade aktiviteter hela helgen. Med gemensam nämnare att vi har varit hemma typ fem minuter på två dagar. Rolig helg, även om jag nu på måndagen känner mig något sliten och lätt förkyld. Såpass faktiskt att jag stannar hemma från jobbet. Egentligen inte för att jag är särskilt dålig. Men mest att det hade varit otroligt dålig timing att bli sjuk nu. 
Helgen då. 
Fredag kväll möttes jag av en chockad Micke. Simone hade somnat halv sju. Av sig själv. På soffan. Och vaknade inte på hela natten. Första gången ever. 
Lördag spenderade vi hos Carolina och Roger. God mat, massa prat, ett besök på bagageluckeloppis och hemlagad glass. På nåt sätt rann tiden iväg. Så vad vi hade tänkt oss som ett lunchbesök sträckte sig ända till klockan sju. 
Söndag började regnigt och grått och vi satte på oss gummistövlar och hattar för en promenad. Alla tre lite trötta och gnälliga. Men efter ett tag kom solen fram. Vi åt goda våfflor och blev på bättre humör. Tog en kaffe med kompisar till en jobbkollega till mig. De är från Warszawa och turistar i Göteborg. Vi markerade ut på en karta vad är värt att se i Göteborg och gav dem ett gäng mueseumbiljetter eftersom vi har massa dubbletter då vi alltid glömmer attnta med dem när vi går på museum. På kvällen gick vi till Christoffer på söndagsmiddag. Jag kan lugnt säga att när vi kom hem klockan tio somnade vi alla på typ tre minuter. 
Lek på Plikta på vägen till Carolina
En linslus till katt
Väldigt kelig var den också 
Många moln längst kajen
Våffla med bacon, banan och lönnsirap
Och chevre med pinjenötter
Glömde nämna att vi matade ankor
Simones favvo musselsoppa 
fast hon åt den utan musslorna
Och citronmarängpaj till efterrätt

Inga kommentarer: