tisdag 21 augusti 2012

två sköna morgonar

Jag har haft en och en halv slapp dag hemma efter helgen. Eftersom vi upptäckte att Simone hade studiedag i måndags, och jag precis blivit klar med forecasten passade väldigt bra att ta en dag ledigt. Mycket skönt. Vi sov till halv nio, åt frukost, lekte hemma, promenerade lite och gick till Universum. På kvällen kom Mickes bror, pappa och farfar för lite middag och Simonelööv. Simone gillar verkligen när det kommer gäster och man sitter och äter tillsammans, dricker kaffe och pratar. Hon har inte ett behov av att vara i centrum. Men ett stort behov av att vara med.
Och idag hade jag läkare klockan elva. Så ingen större idé att åka till kontoret innan. Lyckades sova länge och startade dagen med jordgubbar. Kan knappast bli bättre än så på morgonen. 
Dagens frukost. Jordgubbar med youghurt

Micke har äntligen gjort slag i saken och skaffat en vass kniv till köket. Jag hade väl kunnat göra det för länge sen, men i och med att han samlar på knivar tyckte jag det låg mer i hans intresse. Vass är den. Galet vass.

Inga kommentarer: