måndag 6 maj 2013

lite vårhelg

trots att det var kort vecka förra veckan så kändes helgen välkommen. Jag är alltid redo för helg. Helst ännu mera helg än jag får. Den här var av kategorin "bra helg". Inte den bästa man kan ha, men helt klart godkänd.

I fredags så hämtade Micke Simonutten från dagis och jag hämtade upp pizza på väg hem från kontoret. Ungefär på den nivån var det. Mycket god pizza från Mums. Simone åt pannkakor.

Lördag började med sol och fågelkvitter. Äntligen äntligen börjar det bli vår. På förmiddagen gick jag iväg på ansiktsbehandling medans Micke och Sim åkte för att handla ingredienser för kvällens middag. Chris, Carolina och Alice kom förbi för en liten bit mat. Micke lagade en grymt god chili med massa goda tillbehör. En hel hink med guaccamole var min absoluta favorit. Jag stod för efterrätten. Det blev en mycket trevlig kväll även om Simone led lite av humörsvängningar emellanåt. Speciellt när Alice inte gjorde exakt som hon ville. Det kunde vara "kvitter kvitter kvitter" glad Simone som sekunden efter brister ut i storgråt eftersom Alice inte ville ha hennes ko. Lite påfrestande.

Vi är fortfarande lite dåliga på att planera Söndagar. Och igår var inget undantag. Vi hade lite vaga planer, men hann med en del konflikter och dåligt humör innan. Men till slut åkte vi iväg för att kolla på hylla till köket. Vi besökte Svenssons i Lammhult. Jag hade kunnat köpa hela inredningen där, rakt av. Så jäkla snygga grejer. Köpte en hylla och en matta. Sen lite lek i konstgräset och tur till Slottskogen. Där var Simone mestadels på uselt humör tills hon fick lite mackor. Då blev hon nöjdare. Middag, springpass och lite TV serier hann vi också med innan vi däckade i sängen.
Dinner is served
Cheescake och kaffe

Glass i solen på Järntorget
Simone träffade en kompis
 
Pick-Nick i Slottskogen

Inga kommentarer: