fredag 24 oktober 2014

lite allmänt sådär

jag som tyckte att jag skrev precis för ett par dagar sen. Men efter en snabb koll i arkiven var det i själva verket för nästan två veckor sen, i början på Oktober. Då sken solen fortfarande, det var nästan t-shirt väder och hösten visade sig från sin absolut finaste sida.
Nu, not so much längre. Det regnar varje dag. Stormar och blåser. Helt enkelt höst. Ja ja, så är det vare år.
 
På en helt annan sak. Jag och Simone och Spike förstås har gått på valpkurs tillsammans. Det har varit väldigt roligt och väldigt givande. Spike tycker det är superkul. Piper och försöker hoppa ut ur bilen när vi närmar oss parkeringen. Men största behållningen tycker jag nästan Simone har fått. Hon har varit med och tränat och lyssnat intresserat på instruktören. Hon är engagerad, tittar och tar till sig informationen. Tränar med Spike och tittar på de andra hundarna. Jag tror nästan hon lär sig lika mycket som hunden. Och växer i självförtroende samtidigt. Nu är valpkursen som vi har gått slut. Och jag tror att jag direkt ska anmäla oss till fortsättning. Både för hunden och för Simones skull.
 
Och för övrigt så saknar jag att springa. Jag har haft en väldigt bra springrutin hela året till Augusti ungefär. Sen blev jag förkyld ett tag. Reste bort. Mycket jobb. Annan träning. Och löpningen lades på hyllan. Och det har inte gjort så mycket. Jag har tränat dagligen ändå. Andra grejer. Men nu känner jag att jag saknar lite att komma ut i skogen. Springa på stigar. Andas djupt. Rensa huvudet på tankar. Rör på mig på ett annat sätt än det jag redan gör.
Måste göra lite plats i schemat.

Inga kommentarer: