måndag 6 oktober 2014

Oktoberhöst

jag tycker helgerna är väldigt roliga nu på hösten när solen skiner. Hade det varit så shiny varje höst hade det här nog varit min favoritårstid. Utan konkurrens. Not so much när det regnar dock.
Nu i helgen så sprang Micke trailmaraton. Från Skatås till Hindås. Plus ett par kilometer som han sprang fel. Väldigt häftigt. Och helt pigg och fresh verkade han efteråt. Han löputveckling har verkligen varit mycket imponerande. Från mer eller mindre ingenting när vi träffades till ultradistanser tio år senare. Och då började han träna på allvar för ca fyra år sedan.
Under tiden Micke roade sig i spåret gick jag, Spike och Simone på valpkurs. Mycket roligt där också. Simone har verkligen utvecklats sen vi skaffade hund. Från att vara jätterädd och reserverad till att vara tuff, involverad i träningen och mycket mer orädd. Speciellt gå på valpkurs och låta henne ta mycket ansvar verkar vara väldigt utvecklande. Både för Spiken och för henne.
Efter hundkursen hälsade vi på föräldrar, för pappa hade lagat Simones favvomat, bara sådär. Simone var mycket nöjd DET ÄJ DET GODASTE JAG ÄTIT konstaterade hon.
Och sen hämtade vi en mycket nöjd Micke i Hindås. Efter det gjorde vi inte många knop.
På söndagen gick jag och tränade på morgonen och sen åkte vi iväg till Tjolöholm för skördedagar. Vi har varit där nån gång förut och det var väldigt roligt. Så också denna gång. Massa lokala bönder som sålde sina produkter. Kött, korv, ost, bröd, honung och massa andra goda saker. Och ponnyridning, kalvklappning, kycklingar, grisar och mycket annat. I och för sig så tror jag att det var jag som tyckte det var roligast med klappandet av kalvar. Men Simone tyckte det var roligt att titta på allt också. På kvällen kom Mickes föräldrar och hälsade på en sväng. Och sen var helgen i princip slut. 
Mjuka och fluffiga kalvar

Spike bara: Du har något jag vill ha....

Jag är så nöjd att hon ville rida. Ser framför mig att vi kan göra det tillsammans sen

Micke var lite lite trött efter maraton

1 kommentar:

Mikael sa...

grymt bra hösthelg ja!