torsdag 5 mars 2015

an unexpected plan

Provade boxning igår. För första gången sen nästan tio år. Väldigt roligt. Och nästan lite som att cykla. Jag kom ihåg det mesta, men anar att det inte riktigt var så bra som förr i tiden. Men ändå. Väldigt kul. Känns bra att variera träning. Tröttnar lite på Cross Fit kör lite löpning, tröttnar lite på det kan man boxas. Eller yoga. Eller nåt annat. Känns som det är rätt väg för att undvika skador och vara så allsidig som möjligt.

Idag hade jag tänkt träna. Men det blev en promenad istället. Planen var att gå en kort sväng med Spiken. Men det blev lite längre än tänkt. Lite väl mycket längre än tänkt. Började gå längst med Rådasjön. Solen sken, det var fint, lugnt på jobbet. Jag tänkte att jag går lite till. Sen tänkte jag att jag går runt sjön. Kan inte ta mer än två timmar, och då har jag redan jobbat det mesta och kan jobba färdigt ikväll. Dock tog det lite längre än två timmar. Närmare fyra och en halv timme. Så det blev att logga en halvdag ledigt istället och njuta av promenaden. Fantastiskt fin vårdag. Och fantastiskt bra liv som ger en möjligheten och flexibiliteten att göra på det sättet.
Så det blev ingen träning. Känns som nästan fem timmar vandring kan också räknas. Och det var mycket mycket fint.
Inga blad och knappt några knoppar ännu. Men snart så..

Spiken var lycklig. Men han blev väldigt trött på slutet


Fortfarande is på sjön

Och ankor på avstånd

Det kryllade av övergivna båtar överallt

Jag undrar hur man tappar bort en hel båt
 

1 kommentar:

Mikael sa...

Av bilderna att dömma var det väl värt ett par timmar extra