söndag 15 mars 2015

mycket bättre när solen skiner

Den här helgen. Så mycket bättre än den förra. Vädret alltså. Att jag aldrig fattar hur mycket det påverkar mig. Solen skiner. Jag känner mig ofta glad, positiv, energisk och på bra humör. Det är regnigt och otrevligt. Allt blir fel, jag hittar bråk, jag är inte nöjd och känner mig deppad. Och jag missar alltid sambanden.

Hade tänkt ägna helgen åt att komma ikapp med städning. Men i och med att solen sken är det inte så lockande att sitta hemma och dammsuga. Så vi bestämde spontanutflykt till Råda Säteri istället. Promenad i bokskogen och bland hästhagarna. Spiken otroligt exalterad över hästar. Och vi träffade en annan Caanan dog. Luna, sju år gammal från samma kennel. Mycket roligt. Tyvärr kunde de inte leka för vi var bland hästar och barnfamiljen. Men båda hundarna var extremt exalterade över att ses. Speciellt Spiken.

Söndagen lika mycket vårväder igen. Och humöret på topp (mitt i vilket fall). Tyvärr så blev det ingen BJJ för Simone. För vi hade rytmikföreställning. Det gick bra tror jag. Även om Simone såg något oengagerad och bekymrad ut. Mest nöjd såg hon ut att vara när hon fick applådera åt andra.

Efter konserten åkte Micke iväg för att springa. Jag städade (lite) och sen snipp snapp så var dagen slut.

Ja ja, inte helt laddad för måndag. Men vad ska man göra.
Så här nöjd är jag när solen skiner


och solglasögon kan vara på

Luna, sju år. Mycket mindre än Spiken och jag hade nog inte gissat Caanan dog. Mycket roligt att träffa en annan.

Spike badade så vilt att det blev nästan bara suddiga bilder på det
Lunch i solen

Pippi Långstrump häst
Det var lite spännande att lyssna på andra barn som spelade instrument
 

Inga kommentarer: