söndag 22 mars 2015

ingen resa, men en bra helg ändå

Jobbade som sjutton hela förra veckan för att jobba ikapp att jag skulle vara borta denna vecka. En träningsresa till Portugal var ju planerad. Men så blev Maria sjuk och resan inställd. Så kan det gå. Sjukdomar kan man inte styra över. Det vet vi ju som missade en halv resa till La Gomera på grund av magsjuka. Men lite tråkigt är det.
Jag försökte kompensera genom att springa milen i Skatås. Det var lite sol först. Men sen började det snöa. Då kändes livet lite sådär. Men en rolig springrunda ändå.
Sen resten av lördagen hade vi besök av Simones förskolekompis och hennes pappa. De små lekte på Simones rum hela dagen. Och vi satt mest i soffan, drack kaffe och lyssnade på musik. Och pausade lite när Micke lagade pannkakor. Ett bra besök. Simone var väldigt nöjd.
Söndagen började med sovmorgon. Sen jiu-jitsu.  Simone börjar verkligen bli mycket bättre. Visa gånger är hon rätt så ofokuserad och inte med särskilt mycket. Och andra gånger går det jättebra. Idag var en av de jättebra gångerna.
Efter träningen lite shopping på Myrorna. En våffla och sen heldagshäng på Grimmered. Mycket trevlig dag som tyvärr nu är slut. I och med att jag var rätt så inställd på semester är jag inte särskilt laddad att gå till kontoret.
Och i och med att jag har lovat pappa lite bilder från Simones träning så kommer här ett helt gäng.
Träna på att välta varandra

Och direkt klättra över till mount

Det gick bättre och bättre

Tummen upp!

Och avsluta med lite brottning
 

Inga kommentarer: