måndag 10 november 2008

blääh

sov till (långt) efter tolv idag. Vaknade någongång vid tio, satte på mig min ögonmask och somnade om. Blev så klart ingen träning idag heller. Shame on me. Äggröra med vispgrädde och getost till frukost, eller lunch kanske vore mer riktigt.

Och sen slappande på soffan med den "Hemlige Kocken. Riktigt obehaglig och något omskakande läsning. För visst vet man om alla dessa grejer egentligen men försöker låta bli att tänka på dem. Denna boken fick mig att fundera en extra gång. Jag ska nog i framtiden lägga lite mer pengar på att försöka köpa så naturlig och ren mat som möjligt. Försöka skippa alla äckliga E nummer och smakförstärkare och grönsaker som måste fraktas runt halva jordklotet för att det är fel säsong. När jag hade läst ut boken gick jag iallfall och städade ur kylskåpet och slängde ett helt gäng grejer. Känns bra nu. Imorgon ska jag tömma ut skafferiet.

Hämtade upp syster sen och vi åkte hem till föräldrar. Det är fars dag idag ju så vi köpte lite choklad och nötter till honom och åt middag. Stillsamt och trevligt för ovanlighetens skull. Åkte hem relativt tidigt för jag är faktiskt rätt så trött och hoppas på att lägga mig tidigt.

Därför borde jag nog inte sätta mig och spela zelda nu. Suck

1 kommentar:

Mikael sa...

som du säger, de flesta vet eller vet att de kan få veta, men maten vi äter är kanske på så och vis den största av alla "the indifferens of good people".
För alla gillar bekvämligheten i enkel och billig mat. Men priset är kanske högre än vi tror... (ödesmättat slut).

Det kommer med andra ord finnas en massa Zelda kvar att spela mär jag kommer hem. Jg ska nog komma ikapp på fredag ska du se...

puss