torsdag 20 november 2008

godnatt

jag som skulle gå och lägga mig tidigt idag. Så kommer jag ändå på mig själv att borsta tänderna när klockan närmar sig halv elva. Verkar som om jag är oförmögen att avsluta dagen för tidigt.

Läste ut Heroine diaries idag. Kan inte säga att jag tycker det var en bra bok. Var tvungen att läsa den i portioner för att komma igenom. Blev lite för mycket på en gång annars. Man blev verkligen översköljd av den enorma livsleda, ångest och tristess som dominerade Nikki Sixx liv om man läste för mycket på en gång. Som jag sade förut så har jag lite svårt att relatera till typen av verklighetsflykt han väljer. Men jag kan förstå behovet av att slippa känna efter. Bara inte hela tiden. Är det inte så, att känner man inte de dåliga sakerna så kommer man inte heller känna de bra. Idag kom jag hem klockan sju, och kände att jag verkligen uppskattade att ha tråkigt ett tag. Inga planer, inga måsten, inte bråttom någonstans. Väldigt skönt. Sen fastnade jag vid sudoko, men det är en annan femma.

Imorgon ska jag försöka komma iväg och träna. Nu har jag sagt det till dig, då blir det svårare att slingra sig undan. Så lätt att komma ur fas med träningen. Speciellt när det är så väldigt mörkt, blött och kallt som det är nu.

Saknar dig igen.

1 kommentar:

Mikael sa...

Saknar dig med, ska spela fotboll ikväll.

ska väl säga att jag själv just nu försöker att inte känna efter, det känns inte som en bra ide. Bättre att jobba på och få åka hem snart igen.
Men jag tar inte heroin för att slippa undan åtminstone...