måndag 24 november 2008

sunday boredoom

trodde jag skulle ha något intressant att skriva om idag, men tyvärr måste jag göra dig besviken. Min dag har känns rätt så meningslös. Jag vaknade med massa planer klockan halv tio, åt frukost och tänkte vila lite för att åka bort till delsjön och springa. Solen har nämligen skinit från en kallt klarblå himmel idag Men efter ett tags vilande upptäckte jag att jag inte kände mig särskilt bra. Ont i huvudet, ont i kroppen, snuvig, hängig. Och då har jag inte ens en bakfylla att skylla på.

Så jag har tillbringat nästan hela dagen med att läsa Peter Straubs Ghost Story. Vet inte riktigt hur jag har missat den boken, för den är definitivt en av de bättre skräckhistorierna jag har läst på länge. Har inte läst klart ännu, men jag känner ett visst obehag för att släcka ljuset och lägga mig för att sova. Känner att figurerna i boken inte så lätt kommer försvinna ur mitt huvud. Kanske ta ljudboken till hjälp.

Jag hoppas att jag kan "snap out" från mitt halvt depressiva halvt hängiga tillstånd snart. I have stuff to do, people to meet. Eller iallafall en full vecka på jobbet med mycket att göra, och jag vill väldigt gärna komma igång att träna ordentligt. Det får mig verkligen att må betydligt bättre.

Nu ska jag läsa lite till.
Får se hur det gå med sovandet efter det.

Inga kommentarer: