torsdag 13 november 2008

många trött blir det

jag vet att jag skriver att jag är trött varje morgon. Och det är möjligt att jag överdriver kanske lite emellanåt. Men i morse var jag trött. Och då menar jag det verkligen. Trött. Min kropp kändes som bly, mina lemmar vägrade flytta på sig, jag hade huvudvärk bakom ögonen och hela min kropp startade en övertalningskamanj om hur mycket bättre det hade varit att ligga kvar under duntäcket. Jag hade antagligen lyssnat också om jag inte hade bestämt med Karin att jag skulle hämta henne på Linnéplatsen halv åtta.

Vanligtvis är jag bara trött i "gå upp ur sängen" ögonblicket och sedan går det över. Men idag kände jag mig trött hela dagen på jobbet. Och när klockan närmade sig sex började jag känna mig sjuk också. Jag hoppas verkligen det är något övergående. För jag har absolut ingen lust att bli sjuk, speciellt nu när du kommer hem. Jag hade tagit med mig springkläder för att ta en runda i Ruddalen när jag hälsade på mormor, men det blev inget med det. Det blev knappt något hälsande på mormor heller. Jag kom dit, åt mat och två muffins och åkte hem.

Kände mig inte riktigt redo att gå och lägga mig klockan åtta dock, så jag gjorde en insats och bakade bröd. Mycket gott. Med aprikoser och äpplen inuti. Och inga kemikalier. Har redan hunnit provsmaka, trots två muffins för inte så länge sen. Håller säkert på att bli sjuk, det brukar göra mig hungrig.

Förresten. Hur gör man nudlar i micron? Och varför?

1 kommentar:

Mikael sa...

Man gör nudlar i micron för att spara disk och tid på jobbet.

Hoppas verkligen att du inte är på väg att bli sjuk. Jag misstänker att de är en liten effekt av dina intensiva jobbdagar. Det går åt mycket energi när det skall presteras under press hela tiden. Din hjärna kanske klarar det men din kropp säger ifrån istället.

Eller så är det bara en sådan dag. Jag somnade ju ifrån allt igår kväll, vaknade tack och lov snabbt för att söga godnatt till dig, och somnade sedan lika snabbt...

ses ikväll