tisdag 12 april 2011

and life goes on

tisdag kväll redan. Och helgen har gått något så ofantligt snabbt. Det känns knappt att jag har hunnit med. Skulle behövt en extra helg precis efter bara för att andas ut. 

Lördag har vi haft födelsedagsfirande för Sim. Ett år, det är stort, måste ju firas, iallfall lite. Och vi hade inte så lite firande. Både Mickes mamma kom från Bryssel och Sverre och Unni från Norge. Och mina föräldrar och syster och Sammi var med of course. Tillräckligt med folk att jag skulle vara helt slut efteråt. Men det blev otippat trevligt och fint.  Sim var i sitt esse och imponerade på alla. 

Det är helt sjukt att hon har gått från det här:
Till det här
Vet inte ens om man skulle känna igen henne som samma person.

Jag bakade iallfall en makalös morotskaka från Malawi. Och alla inklusive morotskakskännarna Ewa och Sammi gav den högsta poäng. Och det var ju nice, med tanke på att det enda jag nånsin bakar är bröd.
Ewa var skitsnygg och hade grymt höga klackar. Jag blev genast avundsjuk och ville ha likadana. Har legat av mig lite då det gäller att klä upp sig till vardags. Det har blivit lite för mycket fokus på det bekväma. Och att jag ofta klär mig i mörker för att inte väcka resten av de sovande människorna i hushållet spelar antagligen in också.
På kvällen efter kalaset gick jag ut och sprang en välförtjänt joggingrunda och gick sedan på fest hos Josefin. För att mötas av storgråtande bebis när jag kom hem vid ett. Men så är det ibland.

Söndag sen. Första riktiga vårdagen. Varmt, och då menar jag "sitta i solen i linne" varmt. Jag bara säger. Vädergudarna, nice work! (Förutom idag då, då vädret suger fett) (igen)
Ignorera den dåliga hållningen och allt för stora urringningen hos kvinnan på bilden och lägg märke till bebisens extremt coola look.
För att inte tala om nya skor, som gör att man kan gå omkring på gatan lite som man känner för.
Och i lekparken då såklart.
Med lite hjälp.

Alla bilder helt fräckt snodda från Micke. 

1 kommentar:

Mikael sa...

grymt skön helg, och jag uppskattar att du "fräckt" tar mina bilder för att illustrera det du skriver, du skriver mycket bra.