onsdag 13 april 2011

utekväll mitt i veckan

Hade tänkt köra min hoj till verkstaden idag morse. Men för det första så verkade vädergudarna vara på krigsstigen igen och det spöregnade. Och för det andra, något viktigare, så startade den inte. Mina fordon uppför sig inte alltid som jag vill. Även om jag pratar snällt och klappar på dem. 

Efter jobbet träffade jag upp Anna och hennes kompisar för lite mat och konsert. 
 Skaldjurspasta och Cremè Brule på Caleo och sedan spelning med Lisa Miskovsky på Stadsteatern. Har inte hört hennes musik sedan after ski kvällarna på 90-talet. Men då var hon bra. Och nu var hon ännu bättre. Jag blir alltid lika förvånad att så mycket röst ryms i en så lite kropp. För hon var pyttekort och tanig och hade fantastiskt fin röst som emellanåt gav rysningar längst ryggraden.

Förbandet var en liten dansk, som var grymt nervös och tackade publiken att vi hade varit så snälla och faktiskt lyssnat på honom utan att prata och störa.



och anna fick en autograf. 

1 kommentar:

Mikael sa...

grymma konsertbilder! och det verkar ha varit en lyckad kväll. Hette förbandet "en liten dansk"? eller var det bara så att det var små människor på scenen? skojar bara, storleken har liten betydelse i sammanhanget.