lördag 30 april 2011

Hanami

Idag träffades vi upp i Botaniska för Hanami. Det är en japansk tradition där man går ut i parkerna, har pic-nic och tittar på körsbärsblommor. Så det var det vi gjorde. Packade ihop bebis, kaffe och lite choklad. Mötte upp Chris som hade med sig pajer och champagne och satte oss på filtar under ett körsbärsträd. Botaniska är oerhört vackert nu. Alla vårblommor verkar ha slagit ut så det är en orgie av färger, former och lukter. Gå och titta innan det försvinner. Vi satt mest på våra filtar och sippade champagne. Very nice.
Micke o Sim
Dags för paj
Vi åt ägg

Tora

Salladen var rolig
För ovanligheten skull är alla bilder tagna av mig. Jag skulle tippa på att bättre bilder kommer på Mickes blogg inom en snar framtid.

För övrigt så var jag och hälsade på en alldeles ny söt bebis för några dagar sen. Och jag tänker att hur kan det vara möjligt att jag har glömt att de är så små. Som en liten liten groda. Helt hjälplös och lealös och liten. Sån var Sim också. Men nu tittar hon på en, räcker ut tungan och slänger flaskan i golvet.

den pyttelilla nya bebisen

Inga kommentarer: