fredag 8 april 2011

ups and downs

igår var en sådan där typiskt bra dag.

Hem tidigt från jobbet (med tanke att jag satt till nio på kvällen dagen dessförinnan kändes det helt ok), solen sken, lite iallfall, och det var ljust ute. Vi packade ihop oss så fort jag kom hem och åkte till skatås för att prova joggingvagnen.

Jag försöker att komma i form nu. Det går väl sådär kan man säga. Konditionen är i botten och det kommer krävas en del smärta innan den är tillbaka på sin ursprungsnivå.
Men iallafall. Joggingvagnen var grym. Även om det känns tungt när man springer. Sim sov som en sten trots guppandet och det var kul att springa tillsammans. Så mer sånt helt klart.

Mitt humör sjönk avsevärt på kvällen när det tog mig runt en och en halv timme att få Sim att somna. Speciellt när jag tänkte på att Micke berättat att han brukar läsa för henne tills hon bara somnar in. Jag har aldrig lyckats med detta konststycke. För mig gråter hon eller tvärvägrar att somna. Jag kallar det bröstens förbannelse.

Imorgon ska vi ha kalas.

Inga kommentarer: