torsdag 2 juni 2011

Descension day

helgen har börjat, halva kontoret gläds åt långledighet. Medans andra hälften, den hälften där jag jobbar är bittra över beordrad övertid på röd dag. Inte jättekul. Nope. Micke åkte iväg på äventyr igår, så i morse var det bara att packa den miljard saker som Sim behöver för ett par dagar och lämna av henne hos mina föräldrar. För en givande dag på kontoret.
Men men. Vissa av oss hade roligt idag.
De som hade roligt har
gungat,
grävt i sanden,
ridit på leksakshäst,
sprungit (typ) i gräset,
tittat på myror,
lekt med klossar,
badad bubbelbad
och somnat för kvällen på fem minuter.

Jag har jobbat.
Men nu ska jag äta jordgubbar med vispgrädde. Det uppväger nästan allt annat.

Och så sänder jag varma tankar till mina kollegor, som fortfarande sitter kvar på kontoret. Jag ska nog ta ett snack med högsta chefen för någon slags kompensation för dem (och mig)

Inga kommentarer: