onsdag 30 november 2011

på väg hem

Brysselhelgen och Finance Staff Meeting har varit riktigt bra.
Fantastiskt trevlig kväll i måndags. Med Mickes mamma som tog Simone och jag och Micke som tog taxi till hotellet, checkade in och gled sen ut på stan för några värmande Irish Coffes och massa oavbruten prat. Efter att Micke hade tagit bussen hem så tillbringande jag hela kvällen till långt efter midnatt i hotellsängen med att måla naglarna, läsa bok och äta Macarons. Sen somnade jag på tre sekunder och rörde mig inte tills väckarklockan ringde på morgonen.
Sova ostört en hel natt.
I bekväm hotellsäng med duntäcke.
Mmmmmm. Lovely.

Igår, väldigt lång dag. Lång lång. Upp halv sju. Frukost, konferens fram till halv sex, över en timme i buss i trafikkaos till hotellet, middag från sju till elva och sen drinkar i hotellbaren fram till två. När väckarklockan sen ringde vid halv sju kände jag mig inte dirket som mitt starkaste jag.
Men. Ändå.
Sova ostört en hel natt.
I bekväm hotellsäng med duntäcke.
Mmmmmm. Lovely.

Och nu är mötet slut och jag sitter och väntar på taxi på kontoret i Bryssel.
Och trots att Sova ostört en hel natt, i bekväm hotellsäng med duntäcke har varit lovely ska det bli lika lovely att komma hem till sin egen säng och mer fragmentariska sömn.
Allt som oftast avbruten av små fötter som sparkar en i huvudet.
Mmmmm. Lovely

1 kommentar:

Mikael sa...

Fin beskrivning, och Sims fötter tyckte om att ha dig hemma med, de var väldigt aktiva inatt...