söndag 6 november 2011

vi hinner med en sak per dag på helgen, men just nu räcker det gott och väl

Lång arbetsvecka denna veckan. Och i fredags hade vi tänkt vara lite lätt romantiska med lite soffslapp, nåt avsnitt av Bones och kanske några ostar. Det slutade med att Micke somnade när han lade Simone. Kom ut nära midnatt och väckte mig som hade somnat på soffan runt nio tiden. Så det var den kvällen. 
Lördag skulle Micke springa Finalloppet. Och för att visa att jag sympatiserade så packade jag ihop Sim och löpvagnen och drog till Delsjön samtidigt. Micke sprang sina arton kilometer och jag och Sim sprang åtta. Eller jag sprang, Sim sov mysigt inbäddad i vagnen. Fett jobbigt, men vi belönade oss med några våfflor och varm choklad. Samt kaniner att titta och klappa på. 
Vår standard löplunch
Sim likes
Väldigt söta kaniner
Och för att visa att jag faktiskt sprang och inte bara slappade med våfflor. Självporträtt i överdragskläder efter löprundan
På söndagen började vi med en tur till Naturhistoriska museét. Jag kommer ihåg att jag tyckte det var jätteroligt att gå dit när jag var liten. Nu tyckte jag det var lite lätt makabert med alla miljoner döda uppstoppade djur. Spelar ingen roll att de flesta har vart döda sen över hundra år. Lite obehagligt tycker jag det är ändå. Simone däremot tyckte det var mycket roligt. 
Så här har det nog sett ut sen muséet öppnade 1923.
Elefantskelett
De hade roliga böcker i kaféet 
 På eftermiddagen så åkte vi för en storhandling, jag lagade mat och bakade bröd medans Micke lekte med Sim. På kvällen så blev hon lite hängig och gråtig och verkade få feber och förkylning. Som kom och anföll helt plötsligt. Kändes obehagligt och otrevligt på alla sätt och vis. Jag hoppas att det inte är något farligt utan att det går över när hon sover. Och att hon får sova hela natten. 

För övrigt så har Sim lärt sig nya ord.  Bland annat "pussattack" och "knäckebröd". Och hon kan säga sitt namn. Eller iallfall nästan. "Mon" säger hon. Typ "Mon" gunga älgen. 






Inga kommentarer: