tisdag 1 november 2011

vardag, oh yeah

igår hade Simone studiedag på dagis. Då jag är precis i början på bokslutet och Micke har massa timmar övertid fick han ta hela dagen ledigt med henne. Men jag kunde iallafall sluta tidigt och träffas upp för lite häng på Universeum. Sim tycker det är roligare och roligare att vara där. Titta på alla stora fiskar, spindlar, ormar och andra saker. Jag hade mycket kul bara genom att titta på henne. Dock verkade det som jag var väldigt väldigt trött. Det var min tur att lägga Sim och jag kom inte upp ur sängen förren klockan sju dagen efter.
Bara en notering. Eftersom Sim vägrar gröt försöker vi hitta nya alternativ att erbjdua henne. Igår till kvällsmat åt hon stekt Halloumi och varm (mörk) choklad. Och tyckte det var jättegott.

Här säger hon precis "krokodil" I kid you not.

The crazy family. Vi har precis upptäckt apor att titta på.

Sim är väldigt bra på lina
I morse var det min tur att lämna Sim på dagis. I vanlig ordning. Brukar inte vara några konstigheter. Men just idag gick det inte riktigt som det brukar. Jag vaknar och går upp klockan sju. Kokar ägg, plattar luggen, äter frukost. Allt i lugn och ro. Sim vaknar halv åtta. Äter äggen, dricker lite choklad och går för att leka i sitt rum. Jag städar köket. Efter ett tag går jag för att kolla till så hon inte har hittat på för mycket bus och upptäcker en liten olycka på den långhåriga mattan i hennes rum. Eller kanske en stor olycka utspridd på många ställen. På den långhåriga mattan. Utan att uttrycka det i allt för många ord krävs en ordentlig sanering av både mattan, som jag skrubbar hårt med en borste (kemtvätt kanske?) och bebis, som jag stoppar in i duschen. Det tar inte fem minuter om nån skulle tro det. Efter att allt är klart och jag har lyckats börja klä på mig händer en till incident. I duschen denna gången så det går (relativt) snabbt att göra rent. Nu har klockan hunnit bli nio. Jag har klätt på Sim hjälpligt mig själv lite halvt då jag råkar titta ut genom fönstret. Vad ser jag där. Jo en lapplisa som hänger hungrigt över min bil. Det är bara att svepa in bebis i filtar dra på sig skorna och springa ut för att rädda bilen från parkeringsböter. Jag fick spänna in Sim i barnstolen köra och parkera om och sen gå in igen för att avsluta påklädningen.
Jag kan säga så här.
Jag var inte direkt i tid till jobbet idag.

Men måste även tillägga att alla inblandade höll sig på ett strålande humör under hela tiden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Shit! (bokstavligt talat) men det var kul igår och det var bra att hon höll sig glad trots den lite ovanliga morgonen. Kemtvätta mattan allstå...

Mikael sa...

också var det det där med att signera i anonymläge, vilket jag inte behövde vara.../ författaren till tidgigare kommentar