lördag 14 april 2012

Crazy Shit

Ewa och Frida kom förbi i eftermiddags för att leka lite med Simone medans jag packade ifred. Det var väldigt trevligt och jag skröt lite om mina snabba packninsskills. Nångång runt klockan elva ikväll så tänkte jag packa ner det sista. Kamera, sladdar, pass. Sånt småkrafs. Då upptäcker jag det. Passet. Det är inte där. Letar lite lugnt först. Lite mer stressat. Ännu mer stressat. Fuck. Ringer pappa. Skrämmer upp mamma att vi inte kommer iväg. Vänder upp och ner på hela lägenheten. Som tur är utan att väcka Simone under tiden. Inget pass. DubbelFuck. Kommer på en allra sista möjlighet. Dataväskan. Som ligger på jobbet. Som jag lämnade just där just idag för att jag inte skulle ha så mycket grejer att bära. Så jag ringer Ewa (nämnde jag att klockan är lite efter midnatt nu), hon och Frida kommer tillbaka hit och Ewa åker med mig till jobbet. Och passet ligger där. I dataväskan. Kommer nog inte skryta hur effektiv jag är på att packa närmaste tiden. Iallafall. Tack tack tack Ewa och Frida för att ni hjälpte mig när jag var som klantigast. 

Inga kommentarer: