fredag 27 april 2012

och så gick den här tiden

hade lite beslutsångest över vad jag och Simone skulle göra efter jobbet. Egentligen ville jag gå ut och springa. Men var lite allmänt lat och pushade inte mig själv så mycket. Så det blev ytterligare ett besök på Universeum. Simone hade roligt även om hon inte var så väldigt sugen på att gå i djungeln eller i akvariet. Hon ville mest åka kana och leka i lekparken. Rätt skönt med årskort då. Ingen press att man måste se massa saker då. Vi gick upp på taket för att titta på dinosaurieutställningen. Den var rätt bra tycker jag. Men Simone blev livrädd och vägrade släppa min hals. Hon hängde fast som en liten apunge tills vi gick därifån. Inte så konstigt kanske. Dinona var stora och morrade och röt väldigt högt. Och rörde sig lite bedrägligt i buskarna. Jag hoppas att hon inte får mardrömmar av dem. 
Idag var sista vardagen utan Micke. Det har gått riktigt bra faktiskt. Bättre, roligare och lättare än jag trodde. Men att jobba full tid samt hämta och lämna på dagis funkar inte. Iallafall inte för mig. Jag hinner max sex timmar på jobbet, och det utan lunch. Resten, om det behövts, har jag fixat hemma. Ofta medans Sim tittade på Mumin eftersom jag aldrig lyckades lägga henne i tid.
Har fått lite nya jobberbjudande på jobbet. Samma som förut fast lite mer konkret. Typ, jag vill väldigt gärna att du jobbar i min grupp, väntar bara på godkännande för anställning. Jag är dock fortfarande osäker på vad jag vill. Får tänka lite mera. Det är inte så att jag har massa andra alternativ hopade. Och jobba med olika finansiella instrument är väldigt spännande. Hmm, svårt det där. 
Springa i favvotrappan
Scary dino 
Två dagar till med fluffigt hår. Sen ska jag klippa mig

Inga kommentarer: