söndag 1 april 2012

nu är det nästan måndag igen

nu börjar helgen utan Micke ta slut, eller snarare veckan utan Micke börjar ta slut. Han borde vara hemma om nån halvtimme eller så. Och det har faktiskt gått mycket enklare än förväntat att vara ensam med Simone. Det har säkert bidragit att jag har haft väldigt lite att göra på jobbet just denna vecka. Men ändå. Lättare än jag trott. Hon har gått med glädje till dagis varje dag. Och med glädje hem från dagis. Vi har lagat mat, och bakat bullar. Vi har varit ute och sprungit två gånger. Ätit våfflor och gått på stan för att köpa skor. Vi har promenerat långa sträckor och hängt i lekparken. Varit på Universeum, på middag hos Christoffer och på middag hos mina föräldrar. En hel massa med andra ord. Och allting har gått hur bra som helst. Det ända lite jobbiga i hela veckan är att jag inte får en millimeter tid för mig själv. Om man inte räknar tiden på jobbet. Eftersom jag har somnat samtidigt som Simone varje kväll. Men jag antar att i det stora hela spelar det ingen större roll. 

I lördags blev det lite egentid dock då jag lämnade Simone på Grimmered och åkte iväg på prämierklätterturen. Både för säsongen och för första gången på över två år. Jätteroligt om en lite ovant. Jag har lovat mig själv att denna sommar ska jag klättra ofta. Sen på kvällen var det middag hos Chris. Gott som vanligt och med Sim på ett strålande humör. Väl hemma somnade hon på fem minuter för ovanlighetens skull. Dock gjorde jag det också så jag kunde inte riktigt njuta av det. 

Och idag så började dagen med strålande solsken och kalla vindar. Jag träffade upp en kollega från jobbet för en joggingtur runt Delsjön. Gick hur bra som helst. Speciellt eftersom hon puttade vagnen för alla uppförsbackar. Efteråt åkte vi iväg på middag till mamma och pappa. Mycket god fisk och en glad Simone som inte alls var intresserad av att gå hem igen. 

Och nu sitter uppe senare än jag varit vaken på hela veckan och väntar på att Micke ska komma hem. 
Snart på väg upp 
Christoffer 
Allt skrot man behöver 
Simone hade så kul att hon var helt suddig
fint dukat 
Små fötter under bordet 
Våfflor med kniv och gaffel
Mata getter

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina bilder från vad som verkat vara en fin helg. Kul att ni kom ut och klättra trots kyla. Sim ser mycket fokuserad ut vid alla måltider.
Det är skönt att vara hemma med er igen nu. /Mikael