fredag 13 april 2012

vaknat lite snett

Simone sov som en sten hela natten, och jag trodde nog hon skulle vara utvilad och glad på morgonen. Men inte så. Hon ville inte vakna alls i morse, jag var tvungen att väcka henne nästan halv nio. Hon ville inte äta nån frukost. Däremot hålla krampaktigt fast vid sin tallrik med macka och ägg. Och apelsinjuice. Som hon inte drack. Men som hon vägrade släppa. Jag var tvungen att klä på henne runt maten. Sen skulle vi gå till dagis, hon hade fortfarande inte ätit en smula, även om hon höll fast i ägget nästan fyrtio minuter. Så ägget fick stanna hemma. Resulterade i stor gråtkris om att äggen borde LÖJA MED TILL DAGIS!. Mackan och aplesinjuice fick följa med till bilen. Hon äter fortfarande inte. Jag säger att hon måste dricka upp. Inte ta med flaska med juice till dagis. Hon ba NEEJ. Ny stor gråtkris. Inte så roligt att lämna då. När jag inte riktigt försår vad som är fel. 

Inga kommentarer: