onsdag 25 april 2012

för ovanlighetens skull så sover den lilla människan som bor här

resten av dagen följde samma lugna trevliga rytm som början. Jobba, jobba. Hinna med alla grejer jag hade tänkt. Lösa lite extra problem som jag inte hade tänkt. Äta lunch med en bok. Jobba lite till. Hämta en glad Simone på dagis. Och sen iväg till Skatås för en liten löprunda. Simone hade inte sovit någonting under dagen så jag sprang bara fem kilometer av rädsla att hon skulle slockna i vagnen. Men genom att mata henne med två bananer och lite russin höll hon ut hela sträckan och hade lite extra energi kvar för att leka sen. Väl hemma åt vi varsin jättestor portion spaghetti med köttfärs/morotssås såg ett Muminavsnitt, pratade lite med Micke på telefon och sen somnade Sim på tio minuter. Jag skojar inte när jag säger att det här är första gången på tre veckor som jag kommit upp ur sängen efter att jag har lagt henne. Vanligtvis somnar vi samtidigt. Oh happy egentid.
Samla grus på bänk. Ett underskattat nöje

Jag efter fem kilometer. Helt ok runda faktiskt. 36 minuter med barnvagn och pauser för bananmatning. 

Inga kommentarer: