fredag 26 oktober 2012

five years of blogg

Jag börjde skriva den här bloggen slutet av Oktober 2007. Micke pendlade Göteborg/Pajala då och hela meningen med skrivandet var att hålla vardagen levande för oss båda. Sedan dess har bloggen vuxit och ändrat sig. Jag har fortsatt skriva även om Micke har varit hemma. Nu är det som en dagbok och ett sätt att komma ihåg de små detaljerna i livet.

I Oktober 2007 verkar jag jobba väldigt mycket och irritera mig på att chefen aldrig är på plats. Samt inte riktigt uppskatta tiden jag har över. Jag är trött mycket, trivs inte utan Micke och tycker att allt är mörkt och tråkigt. Jag ger blod för första gången och går på en ledarskapskurs.
Så här såg jag ut på en fika 2007
Oktober 2008 verkar lite mer positivt. Vi har precis kommit hem från New York. Funderar lite på bröllop. Jag klagar på mörkret igen och det regnar mycket i Göteborg. Jag springer en hel del och funderar på nyttig mat. Finanskrisen börjar slå till och jobbet blir mer stressigt och mer intressant. Min bil är på verkstad och jag cyklar mycket till jobbet. Vi går på en magisk Leonard Cohen konsert, Micke jobbar fortfarnade i Pajala. Men jag verkar nöjd med livet.
Enda bilden jag hittade på mig från Oktober 2008
I Oktober 2009 är jag gravid. Vi går på vårt första MVC besök. Vi har precis gift oss, jag har tagit MC kort och köpt en MC. Jag läser oerhört mycket böcker om barn och jämnställdhet och ännu mer barn. Bakar bröd och kokar sylt. Verkar inte gilla ta kort på mig själv för jag hittar knappt några från den månaden. Jag är omotiverad på jobbet och tycker mycket är lite tråkigt.
Hittade ingen bild på mig från Oktober 2009, här kommer en från sen September istället
I Oktober 2010 har jag precis börjat jobba efter sex månaders föräldraledighet. Är mycket mycket trött hela tiden. Jobbar på dagarna och ammar på nätterna. Blir mer och mer zombiefierad. Det slår mig, all klagan jag hade om ont om tid förut. Vad sjutton pratade jag om. Jag hade hur mycket tid som helst ju. Jag trivs bra på jobbet även om det är mycket omorganisationer på gång.
Hittade ingen bild på mig själv utan bebis i Oktober 2010. Men bebis var rätt dominerande den här perioden
I Oktober 2011 har vi rätt så kämpigt. Vi försöker anpassa oss till liv med barn och har lite svårt att hitta vad vi vill göra med jobb/egentid/familjetid. Sovandet går sådär. Mycket vakennätter och trötta människor hemma. Mitt hår har vuxit ut långt och jag klipper det halvkort med lugg. Vi försöker hålla oss aktiva och hitta på saker efter jobbet. Går med blandat resultat. Simone går på dagis sedan nån månad tillbaka och mormor är och hälsar på i Sverige.
Så här ser jag ut i Oktober 2011. Här på ett museum
I Oktober 2012 befinner jag mig i Warszawa på Short Time Assignment. Livet hemma har funkat bra och vi har hittat en balans vi är nöjda med. Tiden i Warszawa är lite som ett uppehåll och undantagstillstånd. Men vi växer alla från det tror jag. Och lär oss mycket.
Bild på mig från sen September. Men ungefär så här ser jag ut nu.





Inga kommentarer: