måndag 15 oktober 2012

sälj din grej med en tjej

tänkte införa en ny kategori här på bloggen. Som rubriken säger. Sälj en grej med en tjej. Det finns bloggar helt dedikerade till detta ämne, men jag tänkte mest ha det som en liten intressepil. Promenerades omkring ser jag  produkter säljes med kvinnor överallt. Trots att sagda kvinnor har ingenting med produkten att göra. Jag hade inte haft nåt emot det ifall jag såg motsvarande produkter säljas med män. Men så är det inte.
Hursomhelst gårdagens promenad gav mig en hel hord med bilder.
Börjar med de första tre.
Få en kredit på banken. Det är så lätt att till och med en tjej klara av det, blåsandes en fjäder klädd i sportkläder?!

Det här var en frisörsalong. Vet inte riktigt vem bilden ska locka in. Jag blir inte så sugen.

Hmm. Olika vitaminer, linsvätska. Så du kan klara av hösten som en hälsosam kvinna i polo.


2 kommentarer:

Mikael sa...

Lite kul tema, ska leta efter de som säljer saker genom att visa upp mannen som mr manlig. Finns ju lite olika typer av manlig.
Men du har missat att fota min favorit med en uppenbart ohandikappad kvinna i rullstol (man svänger inte benen i luften på det sättet om man sitter i rullstol tror jag) sist såg jag den på andra sidan vägen från spårvagnshållplatsen vid dig.

scarecrow sa...

jepp, jag har sett den. Mycket mycket konstig. Reklam för strumpbyxor. Men I have plenty more att visa upp. Tänkte ta lite i taget.