torsdag 11 oktober 2012

månadens köp

jag köpte en kindle för nån månad sen. Upptäckte hur jobbigt det skulle vara att släpa med sig tonvis med böcker i handväskan varje gång jag skulle iväg nånstans så jag tänkte att en kindle kunde vara en bra lösning. Och nu har jag haft den ett tag och jag måste säga: I löööv it! För den som inte vet, det är en läsplatta. Enbart. Man kan inte surfa på den eller kolla sin mail eller något annat. Man läser böcker. Böckerna köper man på Amazon och de laddas ner till kindlen på några sekunder. Sen har man med sig sitt eget privata bibblo med sig vart man än går. Och en mycket bra sak är att alla klassiker, Dickens, Jules Verne osv, allt skrivet för så länge sen att copywrighten har gått ut kan man ladda ner gratis. Så min kindle är fylld med alla de böcker jag har tänkt att läsa men aldrig blivit av. Och vad jag fann mest fascinerande är att texten på kindlen ser precis ut som vanlig boktext på papper. Den använder något som kallas E-ink och man kan läsa den överallt som en bok. Förutom kanske i badet.

Inga kommentarer: