tisdag 22 januari 2013

har den här snubben verkligen en fru? glad att det inte är jag...

Du jobbar 50 gånger mer och hårdare än din personal, har du sagt. Hur går familjelivet med fyra småbarn ihop?

– Min fru jobbade på bank när vi träffades, men nu är hon hemma med barnen på heltid. Jag älskar att jobba, och ingen pappa vill ju vara hemmapappa egentligen. Jag tror dessutom att kvinnor, generellt, är bättre på att vara föräldrar än män. De har bättre gener för sånt. Om jag måste välja mellan jobbet och barnen så väljer jag jobbet före dem

Ryan Airs VD i en Aftonbladetintervju

1 kommentar:

Mikael sa...

Funkar det för dem så... Däremot är det onödigt att göra uttalanden å andras vägar. Tror inte det är så många alls som vill vara hemmamamma/pappa, beroende på vad man lägger i ordet. Innebär det total självuppoffring för att alla andra ska få det bra är det nog inte så många som vill. Innebär det en möjlighet att lägga tid på de man älskar mest utan att jagas av ett jobb som inte ger så mycket tillbaka. Tror jag att många väljer det, särskilt om det ges ett visst personligt utrymme i det.