tisdag 15 januari 2013

vardagspix

det var länge sen det kom en uppdatering. Men o andra sidan har det inte hänt mycket värt att skriva om. 
Jag har börjat komma in i jobbet, även om jag är oförmögen att gå upp när väckarklockan ringer. Jag lovar mig själv varje morgon att jag ska gå upp nästa dag, men när klockan väl ringer ligger jag ändå där helt förlamad och snoozar.
Jag har hämtat Simone på dagis. Två gånger nu. Första gången såg hon ut som bilden nedan när jag kom. Andra gången sprang hon och gömde sig så långt bort det gick på dagisgården. Det där med att inte ha varit inblandad i dagisaktiviteter de senaste fyra månaderna lämnar tydligen sina spår. 
Jag och Ewa har varit och provkört lite bilar. Funderingarna går vidare. Även om jag vet vad jag vill. I hemlighet. Eller kanske inte så hemlighet. Frågan är bara hur vettigt det är. 
Och vi har ätit lunch på Tre Indier. Very nice och vi var mätta ända till frukosten dagen efter. 
Och så lite Mumin såklart. 
Det här är Simone sägandes att "JA VILL SPLINGA MED MINA KOMPISAL, INTE GÅ HEM"
Här sa Simone inte så mycket. Men kroppsspråket är rätt tydligt. 
Mmmm, Mango Lassi
Mmmm Mini
Mmmm, Mumin
Och här kommer en bild som inte har nåt med nåt att göra. Förutom att Simone är söt

1 kommentar:

Mikael sa...

Fina bilder även om ledsna Simone gör mig lite ledsen också... Angående bil. Dess syfte nummer 1 är att ta dig från och till jobbet. Det är minst en timme varje dag. Viktigt att du trivs med bilen då. Det kan vara värt att unna sig lite extra lyx då. Sedan skall den kunna ta hela familjen med viss packning till Norge, och Stockhelm och andra ställen någon gång ibland. Clion klarade det galant, tror de flesta bilar klarar det såvida det inte är en MC på 4hjul...