måndag 21 januari 2013

veckans utmaning

Jag och Micke har gått tillbaka till att vara ansvariga för matlagning varsin vecka. Många fördelar tycker jag. I en veckas tid får man maten serverad, framdukad och undanstädad. Det är goda lunchlådor och man behöver inte fundera på att handla eller fixa. Andra veckans är det i och för sig ens egen tur, men då har man haft en vecka på sig att fundera ut menyer, recept och annat man skulle kunna vara sugen på att laga.

Förra veckan var Mickes vecka och nu är det min. Uppenbarligen.
Och för att göra det lite roligare så har jag lagt på en liten utmaning för min matvecka.
Det ska vara:
  • vegetariskt
  • ekologiskt så gott det går
  • bara med säsongens grönsaker
  • nyttigt
  • gärna lakots och glutenfritt
  • och det viktigaste. Mycket mycket gott.
Vi får se hur det går.

Inga kommentarer: