måndag 12 januari 2015

bara för att komma in i skrivrutinen

katastrofväder hela helgen. Snöblandat regn på lördag morgonpromenad. Och sen orkan på kvällen. Det hade varit lite mäktigt att åka ner till havet för att titta på stormen. Men det var nästan lite för läskigt.
Hade nån viss tanke på att rensa i källaren. Men Micke blev förkyld. Och jag Simone åkte till Grimmered för lite kärlek. Så lördagen bara flög iväg utan att knappt varit hemma.

Söndag promenad kryllade av avbrutna träd och knäckta grenar. Jag vågade mig inte in i skogen, men det såg ut som plockepinn. Får nog dröja nån vecka innan jag börjar med skogspromenader igen, så att allting får tid att falla ner.

Annars tränat, slappat, föräldrar har varit och hälsat på för att beundra bokhyllan, och jag och Simone har varit på Nosework med Spiken. Mycket roligt.

Som vanligt för kort helg.

Mickes Paleosatsning går riktigt bra.
Från och med första januari. Typ. Är det paleokost som gäller. Och hittills är den allra största behållningen för mig alla de hackade frukterna och grönsakerna som Micke förbereder till varje måltid. Jag som kämpat med att införa grönsaker under hur lång tid som helst. Och så gick det så lätt. Vi äter mängder. Än så länge märker jag ingen annan skillnad med Paleo jämfört med annan kost. Kanske lite svårare att hålla sig mätt. Men jag tror det kan vara en vanesak. Hursomhelst så ska vi testa i iallafall tre månader. Få se om ett par veckor till.



Inga kommentarer: