måndag 26 januari 2015

Fram och tillbaka. Och nu regnar det igen

Vädret är minst sagt omväxlande den här vintern.
Från söndagens vackra snö till dagens hällregn och bitande vindar.
Jag undrar om man kan få lov att jobba på distans under vinterhalvåret för att få bo någonstans med ett vettigare klimat. Jag hade hoppat på det direkt tror jag.

Helgerna försvinner så snabbt och det känns knappt som om vi hinner umgås hela familjen. Antingen är jag upptagen, eller så är Micke bortrest, eller någonting annat. Ja ja, så är det väl i perioder.

Denna helgen var inget undantag. Jag jobbade på fredagen, Micke var i Stockholm, Simone på Grimmered och Spiken med Rikard. Ibland känns det som all lever sina egna liv var för sig.

Söndagen samlades vi iallafall. Vädret var strålande fint. Med massa snö och minusgrader. Så efter ett roligt träningspass klädde vi på oss massa kläder och drog Simone i kälke till Delsjön. Sådana vintrar hade jag velat ha jämt.

Men redan idag häller regnet ner. Sådant väder som idag borde vara förbjudet.
Det springs mycket i snö

I Lördags hängde vi på Grimmered hela dagen. Simone lagade väldigt god chokladpudding

Söndagen var så som en vinter ska vara

Nästan lite magisk

Och med varm choklad


Inga kommentarer: