onsdag 21 januari 2015

filling out space

Äntligen några droppar snö. Även om det är plusgrader och allting smälter bort ungefär lika fort som det faller ner så såg det fint ut i några timmar idag. Jag jobbade hemifrån under dagen och passade på att ta en längre skogspromenad. Nu har det inte blåst på ett par dagar så det känns som det är lugnt att gå i skogen. Och allting var så himlars fint. Täckt av ett vitt fluffigt täcke. Sen att det var ankeldjup lera på sina ställen under snön behöver vi inte tala om. Spiken tycker också det är extra roligt i snön. Han springer som en tok. Och biter på mig alldeles för mycket. Min auktoritära ådra verkar vara rätt så klen.
Jag har äntligen fått ordning på mina foton och min kamera. Anledningen att det har gått så trögt med fotograferandet sista året nästan beror på att min gamla Mac gav upp andan och dog. Så jag hade ingenstans att lägga fotona. Jag fyllde flera minneskort, men till slut så lade jag bara av. Det var inget roligt att fota om jag inte kunde leka med korten efteråt.
Men nu har jag köpt en ny dator. En PC visserligen. Men den duger alldeles utmärkt för mina syften. Och den är fint röd.
Så nu kan jag börja fota igen.
Extra mycket spring i snö

Och vädret var lite soligt nån minut här och där

Spiken försökte gräva upp en gran

Och blommorna hade hattar
 

Inga kommentarer: