tisdag 27 januari 2015

Visa ord från en fyra (och ett halvt) åring

Vi diskuterar att man måste öva och träna på olika saker för att bli bra på dem.
Till exempel måste man träna mycket innan man blir bra på att cykla eller att skriva. Simone gillar inte det här med att träna. Så efter lite eftertanke konstaterar hon.

MAN MÅSTE FAKTISKT INTE TJÄNA OCH ÖVA FÖJ ATT KUNNA ÄLSKA

Jepp. Kanske inte.

Och att se tydligt vad som är bra att göra och dåligt att göra är hon bra på iallafall. Nu i morse. Vi (jag) stressar för att komma iväg till förskolan i tid. Glömmer lite saker, måste vända om och hämta. Simone sitter tålamodigt i bilen. När vi kör iväg berättar hon för mig.

STJESSA INTE. SAKEJ BLIR ÄNDÅ BAJA FEL DÅ

Och ja, vad ska jag säga. Jag kan bara hålla med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste erkänna att jag läser här ibland. Ni har ett sjukt klokt barn. Föräldrarna är i för sig inte sämre. Livet har konstant sina ups n downs - du är bara lite bättre än många av oss andra att sätta ord på dem.
Det var förresten väldigt kul att ses hos er i dec, synd att man inte är i gbg oftare.
Kramar Lena L

scarecrow sa...

Vad roligt att du läser. Tänker oftast att det är en dagbok som jag skriver för mig själv. Håller med. Simone är klok som en uggla. Ibland =)
Det var jätteroligt att ha er här. Hoppas vi kan ses snart igen. Och massor av grattis till bebisen.