torsdag 8 januari 2015

resolutions

Jag brukar tänka att jag inte tror på nyårslöften. Och således inte göra allt för många. Kanske för att jag aldrig lyckas hålla dem och då kan jag lika gärna låta bli.
Men generellt så tycker jag väldigt mycket om ett årsskifte. Det känns nytt, fullt med möjligheter, löften om nya spännande saker, läge att förändra någonting, förbättra någonting annat. Helt enkelt en alldeles giltig nystart. Så även om jag inte har några fasta nyårslöften har jag lite saker som jag tänkt försöka inkorporera i mitt liv 2015.
Så utan inbördes ordning
  • Släppa på lite måsten. Alltså inte komma hem från jobbet och känna mig stressad över stök eller obäddade sängar. Leder inte till att jag blir glad eller Micke blir glad eller att sängen blir bäddad. Helt onödigt. Släpp det.
  • Bli bättre på att säga ja till sådant som är roligt. Och bättre på att säga nej till sådant som inte är det.
  • Försöka fånga mer roligheter i vardagen. Gäster som kommer på mat, nån familjetradition som alla tycker är roligt, inte tänka att dagen är över när jag kommer hem från jobbet.
  • Sätta upp mer konkreta träningsmål => hittills har jag: lära mig stå på händer fritt i ett rum. Kunna göra 6 pull-ups innan Juli. Samt hitta tillbaka till löpningen.
  • Och yoga såklart. Massor av yoga. Får mig att må bra i alla lägen.
  • Försöka införa date night. Hitta barn/hundvakt en gång i veckan/varannan vecka (eller vad som är sannolikt) och hitta på någonting tillsammans med Micke. Bio, gå ut och äta, träna tillsammans. Behöver inte vara en helkväll. Ett par timmar räcker. Men, do it. Helst kanske dela på initiativen. Jag hittar på någonting ena veckan, Micke någonting andra.
På det stora hela så tror jag det räcker. Detaljerna kan finslipas, kanterna putsas. Men jag vill helt enkelt satsa på att ha mer roligt, mer livskvalitet (och mer pengar)

Inga kommentarer: