onsdag 26 maj 2010

baby free

idag har jag gått iväg från Simone på egen hand för första gången sen hon föddes (mer än några minuter). Josefin och Karin kom över och vi gick till Johannebar för middag. Micke var kvar ensam med bebis.
Mycket trevligt att träffa dem, prata jobb, prata andra saker, sitta och äta, dricka kaffe och inte hela tiden ha en bebis på, bredvid eller i närheten av mig. Även om jag måste erkänna att jag fick säga till mig själv att INTE skicka iväg ett mess för att fråga hur det går. Jag var inte nervös för jag vet att Micke klarar sig alldeles utmärkt på egen hand. Men nånstans hade jag känslan att vilja vara uppdaterad på läget. Men jag avhöll mig. Och tillbringade över två timmar borta.

Och självklart hade det gått bra. En promenad, flaskmatning och lite vaggande. Storgråt mötte mig när jag klev in genom dörren i och för sig, men jag tror att det berodde på att Simone inte riktigt är van att äta från flaska och hade satt i sig mjölk lite väl snabbt. Med viss magont som resultat. Men det gick över efter lite matning "the old fashion way" och hade säkert gått över efter lite vaggning och klappar och kramar även om jag inte hade dykt upp just då.

Så det bådar bra för lite barnvaktande och mer freedom och flexibilitet i framtiden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket bra gjort. jag är glad att du hade trevligt du behöver det. Men jag ser inga bilder varför? I miss Simone.I Japan regnar det varje dag imorgon åker jag hem. Love mama