onsdag 26 maj 2010

barnvagnsmotion

var på barnvagnsgympa igår. Mycket intressant upplevelse. Över femton barnvagnar med tillhörande mammor och bebisar samlades på Linéplatsen för en timmes lugn träning. Ledaren är en tjej som jobbar som sjukgymnast och har dessa organiserade motionspass som en del av sitt arbete. Inte illa att få promenera och träna på arbetstid två dagar i veckan. Vi började med snabb promenad sen lite stretching för att därefter köra styrkeövningar på en bänk. Armhävningar och dips. Kan tänka mig att det såg något roligt ut när femton personer utförde styrkeövningar i ösregnet bakom varsin barnvagn. Är säker på att ankorna skrattade. Sen lite mer promenerade samt en del utfallsövningar runt fotbollsplanen. För att avsluta med ännu mer promenerande. Måste säga att det är ett väldigt bra initiativ sådana här träningspass. Kan tänka mig att många har svårt att komma igång att börja röra på sig. Och är man ensam så är det ett bra tillfälle att träffa andra.

Och jag måste erkänna i hemlighet att jag kände av lite muskelvärk både från armhävningarna och utfallen. Kommer få tufft när jag börjar gymma igen.

Inga kommentarer: