torsdag 20 maj 2010

mitt i veckan

extra lång promenad igår. Mina vanliga åtta kilometer plus två smårundor till. Säkert över en mil. Jag var rätt så trött när jag kom tillbaka och genomvarm. För första gången över 20 grader ute, typiskt längta till havet väder.

Gjorde ett nytt försök för att få tag på ägg men:


På kvällen kom mamma förbi med massor goda saker. Vi lagade ungsbakad lax med spenat och blomkålsmousse. Och jag har kvar ett helt gäng av dem goda sakerna till frukost. Bland annat en gul vattenmelon.

Vi gjorde ett nytt försök på flaskmatning. Det gick mycket bra, hon fick i sig allt som fanns i flaskan. Det gäller bara att mata mycket långsamt.


Senare blev Simone ovanligt orolig och skrek lite. Men ingen som inte gick avhjälpa med lite mat. Vi somnade som vanligt vid tio.
Det är mycket underligt. Jag gör inte så mycket på dagarna, men ändå försvinner dem ytterst snabbt. Hade jag inte skrivit här hade jag inte vetat vilken dag det är och vad jag gjorde dagen innan.

Inga kommentarer: