torsdag 3 juni 2010

hur vad det där med att passa på?

strålande sommarväder idag också.
På något sätt är det jobbigare och tråkigare att vara hemma när solen skiner. Jag känner mig mer ensam och inser hur mycket av mitt sociala behov täcks av att vara på jobbet. Det känns även som jag borde gå ut och som man säger "passa på" medan solen skiner men då och då har jag bara lust att dra ner persiennerna och spela TV spel hela dagen. Idag hade jag tänkt skulle vara en sådan dag. Men så ringde Karin och föreslog en promenad. Så det blev våfflor i Delsjön istället. Helt OK det med.

Dagens frukost

Dagens outfit

och dagens lunch

Lyckades även laga middag samt äta middag vid köksbordet (inte soffan som vanligt) tillsammans med Micke med en tyst bebis i sittern.

1 kommentar:

Anonym sa...

en sån glad liten tös! vet vad du menar med ensamheten, men njut av att faktiskt råda ganska mycket över din tid - med reservation för Simones fordringar förstås. Att man inte är instängd på kontoret borde ju minska kravet på att passa på eftersom chansen till fler tillfällen ökar. Men vad jag längtar efter en promenad i naturen! Och efter er! Bra bild på blåbären!
kram!
elisabeth