lördag 5 juni 2010

nästan som semster

andra besöket på gymmet idag morse. Funkade lika bra som sist. Jag åker med Josefin på morgonen och Micke promenerar bort med barnvagn och bebis och jag varvar ner med en promenad hem. Är så glad att den rutinen verkar fungera. Innebär att jag kan börja träna gym regelbundet trots bebis.

Högsommarvärme ute och Micke tog en hel dag ledigt. Fantastiskt trevligt trots att vi ägnade hela förmiddagen till att städa lägenheten. Det är roligt i Göteborg när solen skiner. Plötsligt är stan full med folk, uteserveringarna är fyllda och människor ser mycket gladare och snyggare ut. Mycket intressant att titta på. En del av det intressanta kan i och för sig bero på att många av människorna är halvnakna, speciellt tjejerna. Och som Micke påpekade så verkar de nya studentskorna ha glömt att vita kläder blir genomskinliga när de blir blöta. Som sagt, mycket att titta på.

Vi klädde Simone som "Surferbaby" och tog en promenad ner på stan. Bild tagen från Mickes blogg

Mission var att hitta ett par skor till bröllopet idag. Hade egentligen tänkt att köpa ett par platta sandaler, men slutade med ett par höga platåklackar. Men grymt snygga.

Efter det uteservering med Mickes geologkompisar.
Simone verkade trivas

Micke likaså

Mina föräldrar kom förbi och satte sig en stund, och sen följde jag med till Avalon och åt en fantastiskt god torsk. Borde ha dokumenterat den men jag var alldeles för hungrig. Mamma tog en barnvagnssväng på egen hand och lyckades få Simone att somna mot alla odds.

Inga kommentarer: