fredag 2 november 2007

home alone

Seg dag på kontoret idag. Jag gillar inte fredagar, alla går hem klockan tre och jobbar man till klockan fem känns det som att klockan är jättesent eftersom alla har gått för länge sen. Var väldigt trött hela dagen, men lyckades tvinga iväg mig till träningen ändå. Det verkar inte alls populärt att träna på fredagar. Vi var tre personer där. Träningen började väldigt lungt, men efter att ha retat E lite att det inte var en ordentlig fys så blev det lite jobbigare. Nu känner jag mig väldigt matt. Men nöjd att jag kom iväg och tränade.

Inte helt oväntat så blev det inget lönesamtal idag. Kanske lika bra för jag känner mig inte helt förberedd. Men jag tänkte att jag ska begära runt 30 TSEK och sen få två tusen mindre. Måste bara komma på en bra motivering.

Dia Psalma spelar idag på Lisebergshallen, och igår spelade den gruppen som har Message in a bottle låten. Inte den på radio utan den du har spelat in åt mig. Jag har ingen koll på konserter längre.

Pojkvän är så långt bort det går att komma och inte uppkopplad, C är i Stockholm, syster jobbar. Jag är ensam hemma.

1 kommentar:

Mikael sa...

Machine head spelade alltså, igen. Börjar misstämka att ngn i gruppen träffat en kvinna här... det är andra gången i år de dpelar och jag tror det var två ggr förra året med.

Löneförslaget låter bra pch motivering är ju alltid saker som utökat ansvar högre kompetens och! Du har tackat nej till ett jobberbjudande och har antydningar om fler, detta är bra motivarioner.

Själv har jag nyss vaknat, vet att jag sa att jag skulle sova tills jag vakna men lita inte på mig själv soppas mycket så jag ställde alarmet på åtta timmar frammåt. Utan alarm skulle jag nog sova i två dygn.