lördag 3 november 2007

nightly ride

En stund innan 23 ikväll upptäckte jag att jag inte har ätit någonting sedan frukost (förutom en kaffe latte och lite kladdkaka) och absolut inte hade något ätbart hemma. Bortsett möjligen från krossade totmater och mango chutney, inte så ätbart som kvällsmat. Jag som hatar gå hemifrån när jag väl rullat in mig i min filt hemma fick klä på mig massa varma kläder för att åka iväg och handla.

Precis när jag höll på att köra ut från parkeringen knackade två killar på bilfönstret och frågade vart jag skulle. Jag sa att jag inte skulle särskilt långt, bara till Focus, men de skulle till Sanktas och bad snällt att få skjuts. Till och med erbjöd mig 100 pengar för det. Eftersom de såg rätt så beskedliga ut så fick de hoppa in och jag körde dem till Sakntas. De var helt till sig av tacksamhet och helt förvånade över att ha blivit upplockade så här. Lite kul. Jag fick övertyga dem att jag inte behövde betalt.



Väl sen i affären efter att ha fyllt min korg med fruktostgrejer och lite bröd (jag försökte avhålla mig från chokoladen, det gick inte så bra) så hittade jag en hundralapp liggande på marken framför kassan. Det fanns ingen i närheten så jag adopterade den som min.

1 kommentar:

Mikael sa...

Gud er och gud tar....
Kam tänka att den sm blev av med 100lppen vr en slatver som förtjänade det.
du förtjänade att hitta den i alla fall- efter att varit en sådan samarit.

Själv sitter jag här full av ångest. Jag vet att jag gick iväg från festligheten för att komma hem och ringa eller videoa. Men jag vaknade på soffan i stoffes stuga. Någonstans knäcktes jag och somnade och jag har sådan ågren.

Vill säga förlåt och bli förlåten. Jag älskar dig