måndag 19 november 2007

the power of kanelbulle


Om du kommer ihåg så bytte jag lås på min bildörr för ett tag sedan. Till min stora förvåning så ville verkstadskillarna ha kanelbullar i utbyte för arbetet. Jag kände mig lite löjlig, men kanelbullar blev det och rabatt fick jag. Hursohelst så har jag bilbesiktning på Onsdag och tyckte det kunde vara en bra idé att byta lite lampor som inte fungerade så bra. Sagt och gjort, jag åkte till min kanelbulleverkstad, eftersom de har affär också och ligger nära jobbet. Jag kommer in och alla hälsar på mig som om jag vore en gammal kompis. Jag berättar att jag behöver nya lampor för halvljusen för jag har bilbesiktining. Vad händer då? Jo verkstadskillen (observera, inte samma kille som fick bullarna) följer med ut till bilen, kollar igenom alla lampor, bromslampor, blinkers, dimljus, helljus you name it. Sen plockar han ihop alltihop inne affären, sen går han ut och byter det åt mig. Låt mig tillägga att jag har knappt sagt ett ord om vad jag behöver hjälp med. Till råga på allt så passar han på att byta min vindrutetorkare på bakrutan. Den som inte har existerat de senaste året. När allt är klart går vi in för att betala den rejäla summan av 150 spänn.
Jag säger bara. The power of kanelbulle!

1 kommentar:

Mikael sa...

Måste säga att de verkar göra ett hårt jobb med behålla sina kunder. tycker defenitivt att du ska överaska dem med bullar nästa gång du ska göra ett besök där. De verkar ju gilla det.

Angående ditt tidiare inläg så har jag bara en sak att säga:
Folk hinner inte med allt det där som de verkar. Vi är bara indelade i olika kategorier som prioriterar olika, det finns en anledning till att folk blir fetare eller klenare när de börjar jobba, det finns en anledning till att folk tappar kontakten, det finns en anledning till att förhållanden tar slut, att folk bryter ihop, super ner sig, är trötta, arga, slöa, ledsna, trasiga. De gamla orden, ta det lugnt, blir sällsyntare för var dag. Kanske klassas de numera till gammal utdöd visdom.
Jag tänker prioritera oss och mig framöver och dra ner på mina sociala komplex. Jag tror inte du förstår vad jag menar med komplex det ska jag försöka förklara ngn gång.

Kramar